International Relations

ساخت وبلاگ

" در ترکیه همیشه رابطه ارتش و سیاست نزدیک بوده است.شش نفر از هفت نخستین روسای جمهوری ترکیه در سال های ۱۹۲۳ تا ۱۹۸۹ از افسران ارشد بازنشسته بوده اند.تنها استثنا بین سال های ۱۹۵۰ تا ۱۹۶۰ بود که جلال بایار در سمت رییس جمهور خدمت می کرد که او هم در اثر کودتای نظامی برکنار شد.

+ نوشته شده توسط سید اسد الله اطهری مریان در جمعه هفتم مهر ۱۴۰۲ و ساعت 22:30 |

International Relations...
ما را در سایت International Relations دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : 6athary2 بازدید : 43 تاريخ : يکشنبه 30 مهر 1402 ساعت: 11:53

♦️مواضع احزاب سیاسی ترکیه در موردعملیات طوفان الاقصی: International Relations...
ما را در سایت International Relations دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : 6athary2 بازدید : 52 تاريخ : يکشنبه 30 مهر 1402 ساعت: 11:53

وقتی یک ایده به فرهنگ تبدیل می شود در ادبیات،هنر و شعر وارد می شود.همچنین وقتی یک ایده از فرهنگ به ایدولوزی برده شود جزم گرایی پدید می اید.

+ نوشته شده توسط سید اسد الله اطهری مریان در جمعه سی و یکم شهریور ۱۴۰۲ و ساعت 17:15 |

International Relations...
ما را در سایت International Relations دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : 6athary2 بازدید : 55 تاريخ : سه شنبه 4 مهر 1402 ساعت: 18:20

روشنفکران مشروطه هم نقش مهمی در این زمینه ایفا کردند.هدف روشنفکران تاسیس مدرنیته بود.میرزا اقاخان فاصله گرفنن از اصول و قانون طبیعی و عدم مشارکت مردم در امور مملکتی ،رسوخ ارای خرافی در دین و رشد اندیشه های صوقی مابانه در میان علما و فقیهان را مانع تحقق مدرنیته می داند..در عین حال ،راه حل را در اخذ مدنیت فرهنگی جستجو می کند..طالبوف مبارزه با حکومت مطلقه را در دستور کار خود قرار داد.دلایل عقب ماندگی ایران را در خرافات فساد اخلاقی ،فقدان امنیت و ترسو ناامنی جستجو می کند.او سیستم مشروطه را پیشنهاد می کند و مدل اصلاحات طالبوف ژاپن است.ملکم خان ،تحت تاثیر فلسفه پوزیتیویستی و اندیشمندان روشنگری بود.وی نظام استبدادی و عدم گسترشاموزشو علم و عقب افتادگی اقتصادی را علل فلاکت ایران می داند.ازنظر وی مدرنیته یک کل است و بایستی به تمامی فهمیده شود.تکیه بر تجدد ،قانون و مشروطه راه اساسی ایران است.مستشار الدوله ساختار سیاسی خود کامه ایران رت نقد می کند و راخه حل را در توسل به یک کلمه یعنی قانون می داند.حاج میرزا محمد خان سینکی لواسانی ،علل عقب ماندگی ایران را شیوه اعمال قدرت ،فقدان قانون و در انذیشه رهبرانم مذهبیجستجو می کند.تکیه بر قانون و ایجاد مجلس را راه حل مشکلات ایران می داند.اخوندزاده معضلات اساسی ایران را در فقدان تفکر ترقی خواهی ،عدموجود ازادی ،عدم وجود قانون ،فقدان گرایش به عقل گرایی و استبداد سیاسی می دانست.انتقال اگاهیازجوامع غربیبه ایران ،اصلح خط ،گسترش علم و اموزش،بر انداختن استبداد و تاسیسکنستیتوسیون هدف اساسی او بود.پروتستانتیزم نیز راه اصلاح مذهلبی ذر ایران بود.میرزا صالح شیرازی ،ازادی انتخابات و مطبوعات ،تکیه بر ازادیافکار و عقاید و ترویج علم و صنعت را از جمله عوامل پیشرفت International Relations...
ما را در سایت International Relations دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : 6athary2 بازدید : 62 تاريخ : سه شنبه 4 مهر 1402 ساعت: 18:20

Seyed Asadollah Athary Maryan23 سپتامبر 2020 ·اشتراک‌گذاری با عمومیما تحت سیطره تجدد هستیم .در کشورهای پیرامونی مانند ایران ،تقلید ، مقابله ، تاسیس و اقتباس راه های اساسی در مورد اندیشیدن در مورد تجدد است.سازگاری ارزش های جامعه با ارزش های مدرن مهم است. چه ارزش های باستانی وجود دارد. ادیان متفاوت و اسلام چه ارزشهایی به ایران داده است ?این از ان جهت مطرح است که درغرب در روند تجدد ،انان سنتشان را بازسازی و باز نگری میکننداگر چه سنت انها تغییر یافته ولی گسستی کامل از سنت در انها صورت نگرفته است.در واقع تجدد و مدرنیته غربی ادامه سنت غربی است.در ایران نیز باید بدانیم سنت های ما کدامند .؟ .کدام یک از ارزش های ایرانی و اسلامی و وارداتی با مدرنیته سازکار نیست؟با ارزش های ایرانی و اسلامی و وارداتی که با مدرنیته سازگار نیست چه باید کرد؟در واقع باید دانست چه عواملی مانع شکل گیری جامعه مدرن می شود ؟ وظیفه روشنفکران چیست؟تمام دغدغه ایرانیان ان است که چگوته می توان ضمن حفظ هویت و ارزشهای ملی و میهنی که در راستای مدرنیته قرار دارند ،مدرن شوند و با زمان به پیش روند.در جامعه ای مانند ایران سعی شد از ماهیت انچه تجدد نامیده شد با خیر شود هر چند با زیر ساخت های سنتی ان تعارض داشت.ایران در مواجهه با غرب به نوسازی اقدام کرد.جامعه ایران سنتی نیست .ساختارهای سنتی اسیب دید و یا در روند نوسازی نابود شدند یا تضعیف گردیدند.ولی برخلاف ترکیه مدل نوسازی اتاتورک ، انقطاع کامل از سنت صورت نگرفت همین عدم انقطاع سنت خود را تکرار کرد و دچار اغتشاش فکری شد.این مساله نشان می دهد که مشکل ایران جنبه فکری و فلسفی و عملیاتی دارد.از نظر فکری و فلسفی ما مجبوریم به غرب روی اوریم چون ابزارهای تحلیل صرفا غربی است .فلسفه International Relations...
ما را در سایت International Relations دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : 6athary2 بازدید : 56 تاريخ : سه شنبه 4 مهر 1402 ساعت: 18:20